bilgi paylaştıkça çoğalır

Motor şok bobini nedir?

 


Motor bobini, bir servo sürücünün veya değişken frekanslı sürücünün (VFD) çıkışı ile servo motor veya AC endüksiyon motorunun terminalleri arasına kurulan endüktif bir cihaza verilen genel addır. Amacı, gerilimin darbe genişlik modülasyonu (PWM) nedeniyle sürücü çıkışında meydana gelen tepe akımlarını azaltmaktır.

Motor bobini, sürücü ile motor arasına yerleştirilen endüktif bir cihazdır ve genellikle motor kablosu uzunluğu 25 metreyi geçtiğinde önerilir.

Darbe genişliği modülasyonu, çoğu değişken frekanslı sürücü ve servo sürücünün temel çalışma prensibidir. Sürücü transistörleri boyunca voltajı çok yüksek bir frekansta - tipik olarak 20 kHz aralığında - açıp kapatarak çalışır ve voltaj darbeleri oluşturur. Anahtarlama frekansı darbelerin genişliğini belirlerken, açık sürenin kapalı zamana oranı motora sağlanan ortalama gerilimi kontrol eder.

Motor bobini olmadan, uzun kablo uzunlukları yansıyan dalgalara neden olabilir ve bu da motorda voltaj yükselmelerine neden olabilir.

Bununla birlikte, PWM kontrolü, sürücü sinyallerinde keskin değişikliklere ve yüksek frekanslı anahtarlamadan kaynaklanan gürültüye neden olur - bu sorunlar, sürücü ile motor arasında uzun kablolar kullanıldığında daha da kötüleşir. Motor bobinleri gibi, kablolar da empedansa sahiptir ve kablonun empedansı motor empedansından büyük ölçüde farklıysa, motor terminallerinden sürücüye kablodan voltaj göndererek yansıyan bir dalga oluşabilir. Bu gerilim, en kötü durumda, sürücü tarafından sağlanan gerilime eklenebilir ve motorda çok yüksek gerilime neden olarak motorun önemli ölçüde ısınmasına ve motor yalıtımı ve yataklarda hasara neden olabilir.

 Bir motor bobini, sürücü sinyallerinin yükselme süresini (dV / dt) uzatarak bu sorunların çözülmesine yardımcı olur. Bu, voltaj dalga biçiminin keskin köşelerini veya zirvelerini yuvarlatılmış kenarlara indirgeyerek, motoru dalgalanmalardan ve meydana gelen ilgili ısınmadan korur. Sürücü ve motor arasına yerleştirilen bir jikle, kablolardan kaynaklanan elektromanyetik paraziti ve yansıyan dalgalar olasılığını azaltmaya da yardımcı olur.

 Motor bobini olmadan sürücü üreticileri tipik olarak yaklaşık 25 metre maksimum motor kablosu uzunluğu önermektedir (öneriler motora, sürücüye ve uygulamaya bağlı olarak değişir). Bir motor bobini ile maksimum kablo uzunluğu, genellikle 50 veya 100 metreye kadar önemli ölçüde uzatılabilir.

 Şoklar ve reaktörlerin her ikisi de endüktif cihazlardır ve "jikle", "reaktör" ve "indüktör" terimleri genellikle birbirinin yerine kullanılır.

 Motor sürücü sistemleri tartışılırken, "reaktör" terimi genellikle ana güç kaynağı ile sürücü arasına yerleştirilen endüktif bir cihaz için kullanılır. "Jikle" terimi genellikle sürücü ile motor arasına yerleştirilen endüktif bir cihaz için kullanılır. Hem "boğma" hem de "reaktör", bir VFD'de giriş diyotlarından sonra (giriş redresörü ve DC bara bağlantısı arasına) yerleştirilen endüktif bir cihaz için yaygın olarak kullanılan terimlerdir.

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.