Motor şok bobini nedir?
Motor bobini, bir servo sürücünün veya değişken frekanslı sürücünün (VFD) çıkışı ile servo motor veya AC endüksiyon motorunun terminalleri arasına kurulan endüktif bir cihaza verilen genel addır. Amacı, gerilimin darbe genişlik modülasyonu (PWM) nedeniyle sürücü çıkışında meydana gelen tepe akımlarını azaltmaktır.
Motor bobini, sürücü ile motor arasına yerleştirilen
endüktif bir cihazdır ve genellikle motor kablosu uzunluğu 25 metreyi
geçtiğinde önerilir.
Darbe genişliği modülasyonu, çoğu değişken frekanslı sürücü
ve servo sürücünün temel çalışma prensibidir. Sürücü transistörleri boyunca
voltajı çok yüksek bir frekansta - tipik olarak 20 kHz aralığında - açıp
kapatarak çalışır ve voltaj darbeleri oluşturur. Anahtarlama frekansı
darbelerin genişliğini belirlerken, açık sürenin kapalı zamana oranı motora
sağlanan ortalama gerilimi kontrol eder.
Motor bobini olmadan, uzun kablo uzunlukları yansıyan
dalgalara neden olabilir ve bu da motorda voltaj yükselmelerine neden olabilir.
Bununla birlikte, PWM kontrolü, sürücü sinyallerinde keskin
değişikliklere ve yüksek frekanslı anahtarlamadan kaynaklanan gürültüye neden
olur - bu sorunlar, sürücü ile motor arasında uzun kablolar kullanıldığında
daha da kötüleşir. Motor bobinleri gibi, kablolar da empedansa sahiptir ve kablonun
empedansı motor empedansından büyük ölçüde farklıysa, motor terminallerinden
sürücüye kablodan voltaj göndererek yansıyan bir dalga oluşabilir. Bu gerilim,
en kötü durumda, sürücü tarafından sağlanan gerilime eklenebilir ve motorda çok
yüksek gerilime neden olarak motorun önemli ölçüde ısınmasına ve motor yalıtımı
ve yataklarda hasara neden olabilir.
Hiç yorum yok: